Meny

Byten / returer

ÅNGERRÄTT

Vid ångrat köp kan varorna enkelt returneras. Vingåkers Factory outlet AB tillämpar 14 dagars ånger- och returrätt som beräknas från och med den dag som försändelsen tas emot.

RETUR

För samtliga returer, bifoga plock-/följesedel med notering vilka varor som returneras. Det går även bra att lägga med en notering med angivet ordernummer samt orsak till retur. Alternativt kan Konsumentverkets ångerblankett användas, men det är inget krav.

https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf  

Kostnaden för returfrakten står alltid kunden för själv. Vi skickar med en returfraktsedel i alla beställningar, som debiteras med 79kr, i efterhand vid hanterandet av din retur. När returen hanterats hos oss bekräftas detta via mejl. Vi ersätter hela ordersumman inklusive eventuell fraktkostnad vid retur av HEL order.

Varan ska vara i originalskick, i sin originalförpackning och med etiketterna kvar. Returen godkänns inte om varan är använd eller tvättad. Bad- och underkläder kan returneras om lappar/etiketter och plastskydd sitter kvar och att produkten är oanvänd i originalförpackning. Skokartonger måste emballeras väl. Obs! inga klisteretiketter eller tejp får fästas direkt på skokartongen.

BYTE

Returnera produkten enligt vår returpolicy. Lägg en ny beställning i vår webbshop på önskad bytesvara. Kontakta vår kundtjänst via webshop@vfo.se och ange det nya ordernumret för att erhålla fri frakt på bytesvaran (vid byte av vara under fri fraktgräns).

ÅTERBETALNING

Vid retur sker återbetalningen inom 14 dagar när returen är hanterad. Om du har betalat med betalkort/Swish sker återbetalningen till det betalsätt som valdes vid köpet. Om du valt faktura justeras beloppet för returen och fakturan uppdateras hos Avarda. Vid betalfrågor, kontakta Avarda kundservice@avarda.se eller telefonnummer: 010 888 51 75. Direktlänk: https://minasidor.avarda.se/auth/login

REKLAMATION

Vid reklamation av defekt vara eller felleverans, kontakta vår kundtjänst via e-postadress: webshop@vfo.se. Ange ditt ordernummer, önskad åtgärd och bifoga bild på reklamationen. Vi står för kostnaden av returfrakten vid godkända reklamationer och fellevererade varor.

EJ UTHÄMTAT PAKET

För alla paket som inte hämtas ut från postombudet debiteras en avgift på 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrar dig efter att paketet skickats från oss måste du själv hämta ut försändelsen och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som outlämnat och debiteras därefter.

LEVERANS
Alla produkter levereras från vårt lager. Detta sker med PostNord, paketet hämtar du hos ditt postombud. Varubrev som skickas hamnar direkt i din brevlåda. Observera! Våra leveranser sker endast till postombud inom Sverige.

FRAKT
Vissa beställningar sker fraktfritt, köpesumman för fri frakt framgår i kassan eller högst upp på startsidan i vår webbshop. Leverans sker som varubrev eller postpaket via PostNord.

Senast visade