Meny

Byten / returer

I Vingåkers Factory Outlets Webshop har du öppet köp och returrätt i 14 dagar!

Retur/Byten
För samtliga gäller att du ska bifoga en ifylld retursedel/följesedel/plocksedel tillsammans med de varor du skickar tillbaka till oss. Det går också bra att lägga med en lapp med ditt ordernummer samt orsak till retur. Returavdelningen behöver veta vilken order som varorna tillhör för att snabbare kunna hantera din retur.
 
Retur/Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt/returrätt. Din vara ska skickas tillbaka i samma skick som du mottagit den. Du kan använda samma påse som du mottagit din vara i eller i annat hållbart emballage. Årgenrätten räknas från den dag du hämtat ut ditt paket hos postombudet. Följesedel eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Du får räkna med att det kan ta upp till 14 dagar från det du skickat din retur, tills vår returavdelning mottagit och hanterat din retur. Dina pengar återbetalas inom 7 dagar, från det att din retur registrerats och hanterats av vår returavdelning. Du kommer att få en bekräftelse på detta via mail från oss. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order. 
Vid retur står du som kund själv för frakten tillbaka till oss. Vår egna returfraktsedel medföljer i ditt paket och debiteras i efterhand (79Kr) när vi mottagit din retur.
 
Byte
Om du vill byta en vara gör du en helt ny beställning på den vara du vill ha istället. Detta för att du snabbare skall få din nya vara. Din bytesvara returnerar du till oss. Så fort vi hanterat din returvara återbetalar vi pengarna för den returnerade varan samt ev. fraktavgift för din nya vara (59:-). Du får räkna med att det kan ta upp till 14 dagar från det du skickat din retur, tills vår returavdelning mottagit och registrerat din retur. Dina pengar återbetalas inom 7 dagar, från det att din retur registrerats och hanterats av vår returavdelning. Du kommer att få en bekräftelse på detta via mail. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order. Vid byte står du som kund själv för frakten tillbaka till oss. Vår egna returfraktsedel medföljer i ditt paket och debiteras i efterhand (79kr) när vi godkänner din retur.

Reklamationer
Om du får hem en vara som är skadad eller defekt så vill vi att du meddelar oss snarast till webshop@vfo.se eller ringa oss på 0151-750075 så hjälper vi dig. Vi kommer då skicka en returfraktsedel till dig som du använder för att skicka tillbaka din defekta vara. Glöm ej att bifoga retursedeln. Så fort vi fått tillbaka varan och godkänt reklamationen så återbetalar vi hela varukostnaden plus övriga avgifter. (Du får räkna med att det kan ta upp till 14 dagar från det du skickat din retur, tills vår returavdelning mottagit och registrerat din retur. Dina pengar återbetalas inom 7 dagar, från det att din retur registrerats och hanterats av vår returavdelning. Du kommer att få en bekräftelse på detta via mail. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order. ) OBS! Återbetalning av frakt och andra avgifter gäller bara när du reklamerar hela din beställning.

Slutsålda varor
Vingåkers Factory Outlets webshop har gemensamt lager med vår 7000kvm stora butik vilket kan innebära att en vara blir slutsåld om den inte hinner plockas innan en butikskund lagt den i sin kundvagn. Slutsålda varor återbetalas så snart vår packavdelning konstaterat att din vara är slutsåld. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order. I de fall din order har en slutsåld vara ger vi dig möjlighet att handla en annan likvärdig vara med fri frakt. Fri frakt koden skickas antingen i din resterande beställning eller via mail ifall du endast hade beställt 1st vara och denna var slutsåld.

Skadad försändelse – Det är väldigt viktigt att du dokumenterar ev skador innan du öppnar din försändelse. Syna Ditt paket redan vid uthämtningen. Om paket ser skadat ut bör du, innan du öppnar paketet, fotografera skadorna och sedan tillsammans med personalen vid utlämningsstället gå igenom följesedeln och se om alla produkter finns kvar i paketet. Om något saknas reklamerar du paketet till Postnord. 0771-33 33 10 (08:00-18:00) Om du inte fotograferar skadan kommer Postnord neka reklamation av levererad försändelse.

Vi tillämpar distanshandelslagen och följer alltid Allmänna Reklamationsnämdens regler.
Läs mer på www.konsumentverket.se/

Ångerrätt
Konsumentverkets ångerblankett


Senast visade