Meny

Vanliga frågor


Jag får inte era erbjudanden fast jag har registrerat mig för ert nyhetsbrev?
Titta om vårt nyhetsbrev har hamnat i din skräppostkatalog. Om du hittar ett meddelande i din skräppost kan du markera det och välja att lägga till domänen eller e-postadressen till säker/säkra avsändare.

Jag har fått en rabattkod som inte fungerar?
Om du har ställt in din e-postklient att använda ett speciellt typsnitt kan vissa bokstäver och siffror vara svåra att skilja åt. Se om det som du trodde var ett O kanske ska vara en nolla. Se om ett L (som ser ut som l) kanske ska vara ett stort i istället.

Jag har lagt en order men inte fått en orderbekräftelse via mail?
De flesta e-postklienter som används idag har ett förinställt eller automatiskt spamfilter som gör att vissa mial hamnar i katalogen/mappen skräppost. Kontrollera om din orderbekräftelse hamnat där. Om du hittar ett meddelande i din skräppost kan du markera det och välja att lägga till domänen eller e-postadessen till säker/säkra avsändare. Om den inte heller finns att hitta i skräpposten skall du ringa vår kundtjänst så kan de se vad som kan ha gått fel. Kundtjänst öppettider hittar du här: Öppettider kundtjänst

Jag vill byta en vara till en annan storlek. Hur gör jag?
Lägg en ny beställning på din bytesvara i vår webbshop för att snabbare få din nya vara. Vi återköper din returvara när den anländer till vår returavdelning. Glöm inte att skicka med följesedeln i din retur så att vi kan hitta din order och återköpa din vara. Kommentera den nya ordern med ditt gamla ordernummer så bjuder vi på fraktkostnaden för din nya vara.

Jag beställde en vara som var slutsåld. Varför finns inte varan nu? Den fanns ju när jag beställde den i webbshoppen.
Vi tycker alltid att det är tråkigt med slutsålda varor. Webbshoppen har gemensamt lager med vår 7000kvm stora butik med c:a 500 000 besökare om året. Detta medför att vi ibland inte hinner plocka webbordervaran innan en butikskund lagt samma vara i sin kundvagn. Om en kund lagt den i sin kundvagn har vi inte möjlighet att hitta varan eller ta tillbaka varan från kunden. En fysisk vara finns tillgänglig i butiken tills den plockas av vår webborderavdelning eller till en kund lägger den i sin kundvagn.

Jag beställde en vara som var slutsåld. Kan jag restnotera varan tills ni får en påfyllnad?
Tyvärr kan vi inte restnotera varor. Då vi är en outlet för kvalitets- och märkeskläder har vi tyvärr begränsade möjligheter att återinköpa samma varor igen. Ibland kan vi återinköpa samma varor så håll utkik på vår hemsida om det är en vara som du väldigt gärna vill ha.

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Vi skickar alltid med en returfraktsedel i alla beställningar. Stoppa varorna du vill returnera i det emballaget som du fick din order i. Skicka även med den medföljande plocksedeln i paketet. Klistra därefter fast returfraktsedeln och lämna in till ditt postombud.

Jag tycker att det är dyrt med 79kr för returfrakten. Kan jag skicka på ett billigare sätt?
Vår returfrakt är ett erbjudande om frakt till fastpris. Vi erbjuder denna främst för att kunder som skickar mer skrymmande returer skall kunna skicka retur till ett billigare pris än normalt via posten eller annan transportör. Om man har en returvara av mindre format kan den bli billigare att skicka med Postnords "Skicka lätt". Vi vill råda alla kunder att först kontrollera detta alternativ och bara använda vår returfraktsedel om det blir dyrare med Postens alternativ. Vi vill dock påpeka att dessa båda alternativ har spårtbart kolli-id och kan reklameras hos Posten om paketet av någon anledning skulle försvinna under transport. Kunden ansvarar alltid för sina varor tills de anländer till vår returavdelning.

Varför tar ni betalt för returfrakten? Alla andra har ju fri frakt och fri retur.
Många e-handlare tar betalt för returfrakt i efterhand och andra har ett högre produktpris för att kompensera för returens kostnader. Vi vill inte uppmana våra kunder till att frakta varor fram och åter i onödan om det går att undvika. Ur miljöperspektiv är alternativet där kunder köper många olika varor för att prova hemma och sen skicka det man inte vill ha i retur, inte så bra. Transporter av varor handlade på nätet ökar i hela världen. Vi har heller inte höjt priset på våra varor för att täcka ev. fraktkostnader med alla kunders köp. På grund av detta får den kund som vill skicka något i retur själv stå för kostnaden för transporten tillbaka till oss.

Jag fick mina varor men vissa varor är inte inplastade. Är varorna begagnade?
Vi avplastar alla varor innan de hängs ut i butiken. Vi har sedan ur miljöperspektiv valt att inte plasta om varorna innan vi skickar dem till kund. Vi skyddar dock varor som av olika anledningar behöver skyddas innan de skickas. Skulle du ändå av någon anledning inte vara nöjd med din vara kontaktar du vår kundtjänst via telefon eller mail. 0151-75 00 75 eller webshop@vfo.se. (Våra öppettider hittar du här: Kundtjänst öppettider)

Senast visade