FAQ - VANLIGA FRÅGOR
Upp till 70% lägre priser 391 Varumärken Fri frakt över 500kr
 

Här under FAQ hittar du svaren på några av dina vanligaste frågor!

  1. Jag får inte era erbjudanden fast jag har registrerat mig för ert nyhetsbrev!

  • Titta om vårt nyhetsbrev har hamnat i din skräppostkatalog? Om du hittar ett meddelande i din skräppost kan du markera det och välja att lägga till domänen eller e-postadressen till säker/säkra avsändare.
  1. Jag har fått en rabattkod men den fungerar inte?

  • Om du ställt in i din e-postklient att använda ett speciellt typsnitt kan vissa bokstäver och siffror vara svåra att skilja åt. Se om det som du trodde var ett O kanske skall vara en nolla. Se om ett L (som ser ut som l) kanske skall vara ett stort i istället.
  1. Jag har lagt en order men inte fått en orderbekräftelse via mail?

  • De flesta e-postklienter som används idag har ett förinställt eller automatiskt spamfilter som gör att vissa mail hamnar i katalogen/mappen skräppost. Kontrollera om din orderbekräftelse hamnat där. Om du hittar ett meddelande i din skräppost kan du markera det och välja att lägga till domänen eller e-postadressen till säker/säkra avsändare. Om den inte heller finns att hitta i skräppost skall du ringa vår kundtjänst så de kan titta efter vad som kan ha gått fel. Kundtjänst öppettider hittar du här: Öppettider kundtjänst
  1. Jag vill byta en vara till en annan storlek. Hur gör jag?

  • Lägg en ny beställning på din bytesvara i vår webshop för att snabbare få din nya vara. Vi återköper din returvara när den anländer till vår returavdelning. Glöm inte skicka med följesedeln i din retur så att vi kan hitta din order och återköpa din vara. Kommentera den nya ordern med ditt gamla ordernummer så bjuder vi på fraktkostnaden för din nya vara.
  1. Jag beställde en vara som var slutsåld. Varför finns inte varan nu? Den fanns ju när jag beställde den i webshoppen.

  • Vi tycker alltid att det är tråkigt med slutsålda varor. Webshoppen har gemensamt lager med vår 6000kvm stora butik med c:a 500 000 besökare om året. Detta medför att vi ibland inte hinner plocka webordervaran innan en butikskund lagt samma vara i sin kundvagn. Om en kund lagt den i sin kundvagn har vi inte möjlighet att hitta varan eller ta tillbaka varan från kunden. En fysisk vara finns ju tillgänglig i butiken tills den plockas av vår weborderavdelning även om lagersaldot redan är noll pga en webborder.
  1. Jag beställde en vara som var slutsåld. Kan jag restnotera varan tills ni får en påfyllnad?

  • Tyvärr kan vi inte restnotera varor. Då vi är en outlet för kavlitets och märkeskläder, har vi tyvärr begränsade möjligheter att återinköpa samma varor igen. Ibland kan vi åretinköpa samma varor så håll utkik på vår hemsida om det är en vara du väldigt gärna vill ha.
  1. Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

  • Du kan returnera varor på flera olika sätt. På "mina sidor" finns en guide under menyn returer där du själv kan skapa ett returärende och köpa en returfraktsedel med spårbart kolli-id som skickas till dig via mail. Det går också bra att söka i vår webshopp efter returfraktsedel och köpa denna. Du kommer även då att få en returfraktsedel med spårbart kolli-id skickat till din e-postadress men med en liten fördröjning. (Denna variant hanteras manuellt av vår kundtjänst så om du skulle köpa den på kvällen skickas den till dig nästkommande vardag direkt på morgonen.)
  1. Jag tycker det är dyrt med 79kr för returfrakten. Kan jag skicka på ett billigare sätt?

  • Vår returfraktsedel är ett erbjudande om frakt till fastpris. Vi erbjuder denna främst för att kunder som skickar mer skrymmande returer skall kunna skicka retur till ett billigare pris är normalt via posten eller annan transportör. Om man har en returvara av mindre format kan det bli billigare att skicka med Post Nords "Skicka lätt" - Vi vill råda alla kunder att först kontrollera detta alternativ och bara använda vår returfraktsedel om det blir dyrare än med Postens alternativ. Vi vill dock påpeka att dessa båda alternativ har spårbart kolli-id och kan reklameras hos Posten om paketet av någon anledning skulle försvinna under transport. Kunden ansvarar alltid för sina varor tills de anländer på vår returavdelning.
  1. Varför tar ni betalt för returfrakten? Alla andra har ju fri frakt och fri retur.

  • Vi vill inte uppmana våra kunder till att frakta varor fram och åter i onödan om det går att undvika. Ur miljöperspektiv är alternativet där kunder köper många olika varor för att prova hemma och sedan skicka det man inte vill ha i retur, inte så bra. Transporter av varor handlade på nätet ökar i hela världen. Vi har heller inte höjt priset på våra varor för att täcka ev fraktkostnader med alla kunders köp. Därför får den kund som vill skicka något i retur själv stå för kostanden för transporten tillbaka till oss.
  1. Jag fick mina varor men vissa varor är inte inplastade. Är varorna begagnade?

  • Vi avplastar alla varor innan de hängs ut i butiken. Vi har sedan ur miljöperspektiv valt att inte plasta om varorna innan vi skickar dem till kund. Vi skyddar dock varor som av olika anledningar behöver skyddas innan de skickas.