Meny
Finns allt som finns i butiken även i webshopen?Webshopen har bara en liten del av den vanliga butikens sortiment. I vår webshop finns alltid ca 10 000st artiklar medan det i butiken finns ca 120 000 artiklar. Ska du storhandla så är det alltså säkrast att bege sig till butiken i Vingåker.
Presentkort?Du kan köpa presentkort som gäller i butiken eller i webshoppen. Tyvärr kan våra system ännu inte hantera ett och samma presentkort i båda systemen. Om du fått eller köpt ett presentkort för webben eller för butiken kan du alltid kontakta vår kundtjänst för att ändra behörigheten på ditt presentkort. Kontakta kundtjänst för att få hjälp.Är det samma priser i webshopen som i butiken?Priset skall alltid vara samma oavsett om du handlar på nätet eller i butiken. Kan jag byta/returnera en vara som jag beställt?Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det du mottagit paketet. Vid retur/byte står du själv för returkostnaden till oss.Jag ska returnera en vara och har handlat mot faktura/Direktbetalning. Hur gör jag med betalningen?Vi använder oss av en betaltjänst från Avarda och Avarda återbetalar alltid pengarna till det betalsätt du angav vid ordertillfället. Så snart din retur anlänt till vår retur/reklamationsavdelning återköper vi varorna och debiterar för returfrakt om du använt vår returfraktsedel som skickas med i ditt paket, pengarna återbetalas inom 7 arbetsdagar beroende på vilken bank du har. (Du får räkna med att det kan ta upp till 14 dagar från det du skickat din retur, tills vår returavdelning mottagit och registrerat din retur. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order.) Returnerar du hela din beställning tar vi bort fakturan i ditt namn och bekräftar detta via mail.
Vad kostar frakten?För order är fraktkostnaden f.n 59kr för paket. Vi ger dock fri frakt på order överstigande ett visst belopp. Se högst upp på startsidan vad som gäller just nu. Returfrakten debiteras i efterhand (79kr) om du använt vår returfraktsedel som bifogas i din beställning. Vi har valt att ta betalt för returen istället för att höja priset på samtliga varor.
Får vem som helst handla?Alla som är över 18 år eller har målsmans godkännande får handla i VFO webshop.
Det finns en vara i butiken som inte finns i webshopen ? Kan jag beställa den?Om du vet exakt vilken vara det handlar om så skickar vi gärna hem den till dig? Då gäller endast faktura som betalningsmetod. (efter sedvanlig kreditprövning) och frakt och övriga avgifter är samma som för webshopens vanliga sortiment.
Hur lång är leveranstiden?Vi levererar inom 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong och vid speciella kampanjer kan det ta något längre tid. Postnord levererar sedan inom 1-2 dagar i större delen av Svergie. Vi levererar alltid alla order i den ordning de inkom i vår webshop.
När kommer mitt paket?Vår ambition är att hantera alla order så snart som möjligt och oftast levererar vi dagen efter din beställning. Om du använder dig av vår SMS-avisering så kan oftast hämta ut paketet dagen efter.
Vart är mitt paket?Så fort vi skickat iväg din beställning så får du ett mejl med uppgifter om vilket kollinummer ditt paket har. Du kan sedan gå in på www.postnord.se och söka efter ditt paket.
BeställningBeställningar kan endast göras via vår websida https://www.vfo.se - en bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven E-postadress oftast inom några minuter. Skulle du inte få någon bekräftelse skall du höra av dig till oss på webshop@vfo.se. Börja dock alltid med att kontrollera din skräppost. För att undvika att din orderbekräftelse och leveransavisering hamnar i din skräppost kan du lägga till oss som kontakt i dina kontakter eller markera mailet som en säker avsändare i din mailklient. Vingåkers Factory Outlet Webshop förbehåller sig rätten att neka kund ett köp. Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP-nummer på alla beställningar. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande i enlighet med (1949:381) Föräldrabalken §2, §3 och §6.BetalningsvillkorAlla betalningar hos Vingåkers Factory Outlet AB hanteras av Avarda. (https://avarda.com)Villkor för fakturaFakturavillkoren bestäms av Avarda. Du kan välja att handla mot faktura, delbetalning, direktbetalning via kort eller bank och swish. Läs mer om detta på https://avarda.com. PriserAlla priser anges inklusive svensk moms för närvarande 25 %. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten. LeveranstidNormal leveranstid är 2-5 arbetsdagar beroende på var i landet man bor. Vissa avvikelser kan förekomma vid större kampanjer. Vi kan inte bli ansvariga att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera skickar vi en fri fraktkod via E-post eller bifogat dina andra varor i paketet som du kan använda för att fraktfritt beställa en ersättnigsvara. Du har i enlighet med konsumentköplagen (1990:932) rätt att häva köpet utan kostnad. Har du betalat i förskott betalar vi tillbaka inom 7 arbetsdagar efter att dina varor mottagits på vår returavdelning. LeveranssättAlla produkter levereras från vårt eget lager. Detta sker med hjälp av Postnord eller annat fraktbolag. Postpaket hämtar du själv på postkontoret eller postens partner under normala öppettider. Leveranser via annan fraktare levereras av speditören. Normalt ringer de och kontrollerar så att kunden är hemma och bestämmer en tid för leverans. Varor som skickas som brev hamnar direkt i din brevlåda.
FraktkostnaderLeverans sker som postpaket via Postnord. Se högst upp på startsidan www.vfo.se för att se vad som gäller i dagsläget. Vi kör också ofta kampanjer där alla order sker utan avgift för frakt.Öppet Köp/Ångerrätt/ByteVi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt! Produkterna måste returneras i originalförpackning och får ej vara skadade. Varorna ska packas på ett sådant sätt att varorna ej skadas på vägen tillbaka till oss. Följesedel eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Dina pengar återbetalas inom 7 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur. Returfraktsedel bifogas alltid i din beställning och debiteras i efterhand om du väljer att returnera varor på din beställning. (Du får räkna med att det kan ta upp till 14 dagar från det du skickat din retur, tills vår returavdelning mottagit och registrerat din retur. Pengarna återbetalas till det betalsätt du valt på din order. )Kontakta oss vid tveksamheter. webshop@vfo.se Underkläder och badkläder med bruten förpackning bytes EJ. OBS! Vid ångerrätt står kunden själv för returfrakten till oss. Returfraktsedel bifogas i ditt paket. Kostnaden för returfraktsedeln är 79kr och debiters i efterhand när vi mottagit din retur.
ReklamationerVid reklamation av en felaktig eller trasig vara skall du alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar din vara i retur. Du kan ringa 0151-75 00 75 eller maila ang problemet med varan till webshop@vfo.se. Vi skickar alltid ut en förbetald returfraktsedel vid misstänkt reklamationsärende. Vid godkänd reklamation försöker vi i första hand åtgärda felet på varan i andra hand skicka en ny vara av samma sort och i tredje hand återköper vi varan mot tillfgodokvitto i butiken eller tillgodo i vår webshop. Om en vara reklameras efter användning kan det förekomma ett åldersavdrag på en godkänd reklamerad vara.
Ej utlösta paketNär vi får tillbaka ett paket som inte lösts ut från posten kommer vi försöka kontakta dig via de uppgifter du angivit vid din beställning. Om du vid denna kontakt väljer att avbeställa dina varor kommer vi att debitera 250kr för de kostnader som uppstår för oss i samband med detta. Om du istället väljer att vi ska skicka dina varor igen kommer vi debitera 149 kr för dels den ursprungliga frakten till och från posten , dels för den nya försändelsen. Fakturan för outlösta paket skickas från oss inom 3 dagar från att det outlösta paketet registreras hos oss.
Dessa cookies bär på information om hur vår webbplats användarupplevelse presterar och hjälper oss i vårt arbete med att ständigt förbättra användarvänligeheten, vår kundupplevelse samt andra liknande funktioner.
Cookie för personalisering används för att anpassa din upplevelse på vår webbplats, baserat på dina preferenser, köphistorik och navigeringshistorik. Detta ger dig som kund mer relevanta erbjudanden och förbättrar din användarupplevelse på vår webbplats.
Marknadsföring Cookies används för reklam och annonsering. Detta gör att vi, med hjälp av våra partners, kan kommunicera enligt din preferenser och visa de typer av erbjudanden som vi tror är mest relevanta för dig